Første kjøper i Medkila Bopark er klar

-Ei god investering i en boligpark som har svært mange kvaliteter!

Marianne Rognan og Roy Gustav Hunskår ble Parkens første kjøper. – Det er en solid utbygger på tomter omgitt av barnehage, skole, natur, idrettsanlegg og attraktive idrettslag. Det var også det siste som avgjorde kjøpet for familien som bor på Myre. -Vår yngste datter Emilie på 14 år er svært opptatt av fotball og har vært på flere samlinger med Medkila. Så vi har kjøpt en leilighet slik at hun kan bo nært Medkila idrettsanlegg enten fra 10. klasse på Ungdomsskolen eller fra første året på videregående, sier Roy Gustav Hunskår.

Familien består også av Linnea på 18 år som er flyttet til Bodø for utdannelse. Roy Gustav er fra Bremanger og jobber som daglig leder i Egersund & Mustad Havfiske, mens kona Marianne Rognan er fra Myre og jobber med regnskap hos Gunnar Klo AS.

Skal dere fortsatt bo på Myre?

-Det er planen. Firmaet jeg jobber i har avdelinger på Myre, Båtsfjord og Honningsvåg og kundene er spredt i hele dette store området i nord. Så det er del reising. Når Emilie flytter til Harstad blir det nok flere turer for å følge henne opp og se henne i aksjon for Medkila. Leiligheta vi kjøper har to soverom.

Nye boliger oppfattes jo av mange som relativ dyre, hva med denne?

-Det er god finansiering i dette prosjektet siden det er mulig å få 90 prosent av kjøpesummen via Husbanken til gunstige renter. Vi tror at verdien vil stige i dette området og at vi vil kunne oppnå en merverdi om salg blir utfallet om noen år.

Hva var avgjørende for kjøpet nå?

-Vi tror ikke nye boliger blir billigere å føre opp i årene fremover og for boliger med beliggenhet som Medkila Bopark vil det alltid være et marked i årene som kommer.

Hvilke spesielle kvaliteter ser dere her?

-I tillegg til det jeg nevnte innledningsvis med beliggenheten i forhold til natur, fritidstilbud og nærhet til det meste av det du trenger i hverdagen samtidig som det er 10 minutt til sentrum.

Det er også en del spennende arbeidsplasser både i gangavstand og kort kjøretid. Tian-bygget som er nærmeste nabo er vel snart fullt utleid til attraktive bedrifter. Også må jeg tilføye de gode og plasseffektive løsningene som er valgt av arkitekt, en entreprenør som har god erfaring og er kjent for kvalitet, samt tillit til utbyggerne i Klotind Eiendom.

Når overtar dere leiligheten?

-Det er en tidsplan som sier tidlig neste sommer.

Noen anbefalinger til andre som vurderer tomtekjøp, tomannsbolig eller leilighet?

-Jeg tror det er lurt å handle nå, lite tyder på at nye boliger blir billigere i fremtiden. Dette tror vi er en god plass å bo, og en sikker investering. Det er alle forutsetninger for å kunne leve gode og aktive liv i et stille og trygt område som er verdier i hvert fall vi verdsetter. Har dere barn er nærhet til barnehage, skole, trygge lekeplasser og gode fritidstilbud er også et pre.